Vinyl starter kit

Jag satt och funderade på vad jag skulle visa den här veckan så kom jag ihåg alla roliga kit vi har. Jag vet att ni har hört talas om dem många gånger tidigare men jag vill visa hur enkel de är att använda och hur användbara dem är.

Idag tänkte jag visa hur bra Vinyl Start kitet är. Kitet innehåller allt du behöver för att komma igång med riktigt bra projekt.



Tänkte börja med att visa med ett foto vad som ingår i kitet och hur de är förpackade. Det ser ut som om det ingår en rulle rosa vinyl men det är det inte...

Titta närmare så ser du att alla fyra färger vinyler är ihoprullade tillsammans. När du öppnar kartongen så kan man först tro att motiven som ingår saknas men så är inte fallet. De finns på nedladdningskortet som inkluderas i kitet.

För att ladda ner motiven så behöver du klicka på "my account". Har du inte något konto sedan förut så kan öppna ett konto genom att klicka på på kostnadsfritt konto (free account) i webshopen.

När du logga in så hittar du under mitt konto en knapp som heter "Redeem Promotional Download Card". Klicka sedan på "Apply Card". Nu kommer du direkt till stället där du kan ladda ner motiven.

När motivet är nedladdat i ditt motivbibliotek, sök upp motivet som heter "toy train" och markera det för att importera det till din arbetsyta i Silhouette Studios.

Som du kan se så har jag redan gjort storleken på min arbetsyta till 21" eftersom mitt projekt kommer att vara så långt.



Jag kommer att lägga till en extra tågvagn till mitt tåg. För att göra detta behöver du frigöra tåget (ungroup) och sedan kopiera och klistra in en extra liten vagn (genom copy och paste).



Här kan du se att jag har flyttat lokomotivet och kolvagnen till höger för att anpassa vagnsetet.

Nästa steg är att lägga till text till projektet så jag klickar på textknappen och placerar texten där jag vill ha den. Sen kan du justera storleken på texten så den passar till motivet.





Nu börjar du att bli redo att skära ut i vinylen. Ladda Silhouetten med rullen med vinyl och skär sedan ut.



Nu när allt är utskuret tar man bort den negativa ytan och rengöra motivet i vinyl från det som blivit över. Använd gärna verktyget (hook tool) som följde med kitet för att ta bort alla små delar.





Nästa steg är att sätta fast transferpappret ovanpå vinylmotiven så det kan placeras på ditt projekt. Jag använder mig av skraparen för att vara säker på att det fäster bra.



Allt du måste göra nu är att placera det på ditt projekt och fästa det på underlaget med skrapverktyget. När vinylen fästs på underlaget är det dags att ta bort transfer pappret och kan beskåda projektet.



Titta hur mitt projekt blev!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0