Fabric Ink Starter Kit

Är du nyfiken över startpaketet med Fabric Ink?? Här får du se hur fantastiskt det är. Paketet kommer med stencilvinyl och transfertejp ihoprullat till ett. Du får också en hook tool (rensningsverktyget), ink tray ("skål" för färg), 1 flaska med svart tygfärg, svamp, skumborste, instruktionsDVD, inspirationsbok och ett värdekort för nedladdning av 10 stycken motiv från onlinebutiken.



För att ladda ner motiv så klickar du på mitt konto (my account), har du inte registrerat dig ännu i onlinebutiken så är det dags nu. Klicka på Free Account (kostnadsfritt konto) och fyll i uppgifterna. Under mitt konto (my account) klickar du på "Redeem Promotional Download Card" länken. Klicka sedan på "Apply Card". Nu kommer du automatiskt till rätt ställe där du kan ladda ner motivet.

Härifrån kan du ladda ner motivet till ditt bibliotek i Silhouette Studios. (OM du inte ser motiven i ditt bibliotek kan du behöva kolla din order.)

Nu när motiven är nerladdade har jag valt att jobba med piraten. Jag klickar på motivet och importerar dt till mitt skrivbord i Silhouette Studios.

Nästa steg är att skära ut motivet. Välj vinyl i inställningarna och ladda stencilvinylen i din Silhouette och skär ut!



När motivet är utskuret måste motivet rensas så det är bara den negativa ytan kvar på stencilen. Använd gärna verktyget "hook tool" för detta, det är ett kanonbra verktyg som kommer åt de minsta detaljerna.

När detta är gjort är det dags för nästa steg och det är att sätta fast transfertejp ovanpå vinylstencilen. Använd skraparen så du blir säker att allt fastnar som det ska och att det inte är några bubblor.

Sedan är det dags att förbereda för att använda tygfärgen. Tryck ut lite färg på plastplattan/skålen. Jag vill att motivet ska se använt och slitet ut så därför använder jag tvättsvampen för denna gång. Det är ganska stor så jag trimmar den genom att klippa den i mindre bitar först i hälften och sedan varje bit i halvor. Detta gör att det blir lättare att färga in motivet.

Ta bort transfertejp och vinylstencilen från vinylen. Placera motivet på ditt projekt och använd skraparen igen för att säkerställa att stencilen sitter fast rejält på ditt projekt.

Ta sedan bort transfertejpen.

Dutta tvättsvampen i tygfärgen. Jag ta bort överflödet så jag har lite mer kontroll över färgen eftersom jag vill att det ska se slitet och använt ut och inte nygjort och perfekt.

När du färgat in motivet som du vill ha det så måste tygfärgen torka i 20 minuter. Dra sedan bort schablonen och nu träder motivet fram. När motivet torkat helt behöver du fixera motivet med strykjärn.

Nu är den lille klar att vara ett litet Halloween monster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0