Valentine Treat Box

Här kommer ett sista-minuten-tips så här på Alla Hjärtans Dag!

Några av mina absoluta favoriter har jag kombinerat ihop till en lite korg att fylla med godsaker idag. Prickar, pilar och vågiga kanter i en salig blandning.

Den vågiga kanten ingår inte i någon del av påsen utan den har jag lagt till själv. Jag ville att den skulle passa perfekt så jag fick fundera ut hur jag skulle lösa det på allra bästa sätt. (hurra för att upptäcka nya saker!)
 
 
Så här gjorde jag...
 
Jag började med att duplicera motivet med påsen i Silhouette Studio programvaran och flyttade den ena av dem åt sidan.
 
 
Därefter gjorde jag en rad med cirklar med verktyget som heter "type tool". Sedan gick jag in i "Text Style" verktyget där jag satte storleken till 288pt och ändrade mellanrummet mellan cirklarna till 40% så att cirklarna överlappade varandra något (här är det lätt att testa sig fram för att göra större eller mindre vågiga kanter, tänk bara på att de måste överlappa varandra något så de sitter ihop).
 
 
När jag var nöjd med mina cirklar så använde jag "control point" för att dra raden med "text" (cirklarna) utmed en kurvig linje så de passar mitt motiv med påsen (där jag vill att den vågiga kanten ska vara).
 
 
Om du flyttar cirklarna dit du vill ha den och upptäcker att det är alldeles för många cirklar eller att det saknas några så kan du alltid editera och lägga till eller ta bort några av dem. Du kan även ändra storlek och mellanrum också.
 
 
När jag känner mig nöjd med placeringen öppnar jag "Modify" fönstret och väljer "Weld" för att svetsa samman dem.
 
 
Egengjord scallopkant - lätt som en plätt!
 
 
Ha det så kul med vågiga kanter framöver!
 
Motiv som använts:
Carton    
Arrows    
Heart and Key (jag rundade hjärtat något)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0