Chalkboard Printable Pattern

chalkboard printable pattern

chalkboard labels

Grattis till er alla! Denna vecka är det två gratismotiv som delas ut i Silhouetteonlineshoppen! En av dem är pratbubblor med "svarta tavlan" känsla och den andra är fyllning i form av svarta tavlan som du kan fylla dina egna motiv med. Jag har använt motiven idag för att göra några Alla Hjärtans Dags sidor till mitt scrapalbum.

För att göra min text dold så stoppade jag först ner min text i plastfickan därefter sydde jag fast en bit av mönstrat papper ovanpå plastfickan och till sist satte jag fast pratbubblan.

Den här etiketten är den som jag har gjort själv med hjälp av fyllningen som är det ena gratismotivet denna veckan...

För att göra min egen svarta tavlan etikett så öppnade jag först Silhouette Studio programvaran och ritade en liten rektangel.

Därefter öppnade jag fönstret för mönster "Fill Pattern". Längst ner till höger ser du motivet jag kommer att använda. Här hittar du alla mönster "printable pattern" som du laddar ner.

Jag fyller min rektangel genom att klicka på mönstret.

Sedan öppnar jag motivet jag vill använda, i det här fallet en banner, och skriver därefter in to be continued och placerar det i mitten av min rektange. (Jag valde att göra en rektangel som jag lägger motivet på för att säkerställa att det kommer färg precis överallt i min banner.) Därefter öppnar jag upp fönstret för att sätta ut märken för utskriften "Registration Marks". Aktiverar dem genom att klicka på visa reg marks "Show Reg Marks". För att spara papper så har jag lagt den nedersta markeringen ganska högt upp genom att dra upp marginalen under "reg marks margins".

När jag har skrivit ut motivet, placerar jag pappret på min skärmatta som det visas i Silhouette Studio programvaran och laddar in den i min Cameo. För att säkerställa att det enbart är kanterna som skärs ut öppnar jag upp fönstret som heter "Cut Style" och tar bort rektangeln. Därefter markerar jag alla motiv genom att klicka på samtliga motiv samtidigt som jag drar musen över dem. (Detta kan också göras genom att klicka på "Select All Shapes" knappen i nederkanten av skärmen), välj därefter "Cut Edge" från menyn.

Jag öppnar sedan "Cut Settings" fönstret och väljer strukturerad cardstocken och klickar på att skära ut "Cut". Voila! Nu har du gjort ditt eget motiv med svarta tavlan känsla!

PS. Det finns massor av roliga gratisfonter ute på nätet som skulle passa perfekt att använda tillsammans med den här bakgrunden... Fråga Google eller pinterest, de hittar dem åt dig!

Lycka till med dina nya motiv och ha så kul med dem!

Dessa motiv användes:

flag borders

arrows

3 mason jars {för confetti hjärtanen}


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0