Att spegelvända motiv

En av mina favoriter, "måste-ha" motiv i Silhouettes onlineshop är kollektionen med pratbubblor. Oavsett om jag ska skära ut orden ur bubblorna eller om jag skriver inuti för hand, så är de otroligt gulliga dekorationer på kort, paket och scrapsidor.

Så jag fortsätter med mitt begär med pratbubblor och idag tänker jag visa mina dubbelsidiga cupcakes skyltar.

För att göra dubbelsidiga skyltar börjar jag med att öppna motivet i programvaran Silhouette Studio. Därefter ogrupperar (ungroup) jag motivet genom att klicka på ungroup ikonen som finns i den vänstra nederkanten på bildskärmen. Ta bort alla pratbubblor som du inte kommer att använda.

Därefter, för att göra en vit kant runt bubblan, så markerar jag motivet och öppnar offset fönstret och väljer "offset" från menyn. Klicka på nedåt pilen och under "offset distance" tills det blir .100 och klicka därefter apply.

För att vara helt säker att pratbubblans baksida passar mot framsidan behöver du spegelvända motivet. För att göra detta markerar du både motivet och den vita kanten och öppnar "replicate window". Välj därefter "mirror right" från meny.

När du har spegelvänt motivet bör det se ut så här:

Nästa steg blir att flytta bubblorna med de vita kanterna från mattan och skriva dit texten inuti de kvarvarande pratbubbelmotiven. Skär därefter ut dem på rosa cardstock.

När pratbubblorna med text är utskurna så ska dessa flyttas bort från mattan i programvaran och bubblorna med de vita kanterna ska flyttas tillbaka till skärmattan. Skär ut dessa i vit cardstock.

Nu är det bara dekorationen kvar. Sätt fast rätt rosa pratbubbla på passande vit pratbubbla så det blir en vit kant runtomkring, gör likadant med den andra pratbubblan. Sätt därefter fast dem "rygg mot rygg" med en blomsterpinne eller ett sugrör mellan och stoppa till sist ner dem i din muffins.

Dina muffins med tillhörande dekorationer kommer säkerligen bli uppskattade och det kan inte bli fel alls om du dessutom sätter fast ett muffinsomslag ("wrapper") runt din muffins och ställer sen den på ett utskuret tårtpapper under i matchande papper - det blir pricken över i:et.

Tack för att du kikade in idag!

Motiv:

word bubble collection 

asterisk scallop cupcake wrapper 

1pc doily


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0