Morsdagskort



mothers_day_sketch_card_C03104_1


För att använda dig av veckans gratismotiv behöver du byta ut skärkniven mot en sketchpenna, låt därefter maskinen arbeta och du har sedan ett fint morsdagskort.

Jag kompletterade mitt kort med att lägga till några blommor som jag köpte i online butiken genom att använda print/cut funktionen. Blommorna matchar cardstocken som jag använde som kortbas och gjorde bara några få justeringar i Silhouette Studio programvaran.

Som första steg så ändrade jag storleken på motivet så det skulle passa min cardstock.



Sedan ogrupperade jag motivet och valde de tre flaggorna, ändrade storleken på dem och flyttade dem till höger för att göra plats för blommorna jag vill använda.





Jag vill inte att flaggan med "happy mother's day" ska ritas i rosa som de övriga i motivet så jag markerade den flaggan och valde No Cut i skäralternativen (Cut Style Window) i Silhouette Studio programvaran.



Därefter tog jag bort skärbladet ur min Cameo och ersatte det med en sketchpenna, öppnade skärinställningarna (Cut Setting Window) och valde Silhouette Sketch Oen och sedan Cut.

När alla rosa linjer var utskrivna gick jag tillbaka till skäralternativen (Cut Style Window) och valde No Cut.



Sedan markerade jag flaggan med "happy mother's day" och klickade på Cut. Jag ersatte den rosa sketchpennan med en blå och klickade på Cut åter igen.



Voila! Det gick snabbt och var riktigt roligt att göra det här Morsdagskortet. Spara motivet för en annan gång och ersätt bara texten med någon annan.

Ha det bäst!

Motiven jag använt till blommorna är:
echo_park_flower_C00467_48353
echo_park_flower_C00463_48353


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0