Skära ut vackra kanter på 12" papper

En av de mest spännande och häftiga orsakerna att ha en 12" Cameo är möjligheten att skära ut vilka sorts kanter du vill ha på dina 12" papper. Det blir så läckert att kunna skära ut från kant till kant så jag tänkte visa idag hur enkelt det är att lyckas med detta.

Jag börjar med att ta fram "parentes"motivet med fina kanter. Jag löser upp (ungroup) motivet och raderar den inre delen av motivet så jag kan dra ut den till ytterkanterna utan att det blir en borderkant.



Därefter kombinerar jag några olika parenteser och sätter ihop dem så det blir en något annorlunda form på motivet. Jag markerar samtliga motiv och sammanfogar dem med varandra.



Sista steget, innan pappret ska skäras ut, är att jag drar hörnmarkeringen så långt ut mot ytterkanten jag kan så de yttersta spetsarna bara nuddar de röda marginallinjerna. De röda marginallinjerna visar var skärmarkeringarna är på skärmattan så du kan hålla dig innanför dessa. Det är faktiskt lika enkelt som det ser ut.


Här ser du att jag lagt dit pappret så det täcker hela skärmattan.



Så här blev resultatet efter pappret blev utskuret och som du kan se så gick det alldeles utmärkt och alla kanter blev perfekta.



Jag använde dessa motiv för att skapa min layout:

frame_fancy_1959
3_flower_borders_C00194_24282
you_make_me_happy_C01195_19547
artisan_frame_-_square_C00777_21585


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0