Veckans gratismotiv - kalenderblad

Veckans gratis motiv är kalenderblad.



http://www.silhouetteonlinestore.com/v2/viewShape.aspx?id=25818

Det har kommit några önskemål och gratismotivet denna vecka är speciellt för er! Och för alla er andra också naturligtvis, men den skapades med i minnet i första hand. Det är en skriva och skär ut kalender som passar perfekt till min almanacka.



Jag designade kalenderbladet grönt för att det passar så bra till färgschemat på mitt kontor, men det är enkelt att ändra färger så att man får den färg man vill ha. Tänkte visa hur enkelt det är att byta färger.

Öppna först filen i Silhouette Studio programvaran, jag markerade motivet och klickade på ikonen, längst ner till vänster på skärmen, för att ogruppera motivet.



Jag valde att bara skriva ut kalenderbladet för april idag, så därför valde jag bara denna månad och kopierade och klistrade sedan in det i en ny fil. Detta förfarande är inte nödvändigt men jag gör så i alla fall. Efter detta ändrade jag storleken och ändrade storleken på sidan till letter för utskrift.



Nästa steg var att jag markerade alla gröna delar. Efter det valde jag färg via färgpaletten (se bild).



Voila! En ljuvlig rosa färg för våren...



Jajamensan, det är så enkelt! Alla nummer, texter och andra former är ändringsbara efter eget tycke och smak.

Samma söta kalender, bara en helt annan stil.



Ha det bäst så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0