Free shape of the week - vågig cirkel



scalloped_globe_garland_C03098_1

Den här veckans gratismotiv kan användas till så många olika projekt!

Jag har använt motivet i 4 olika storlekar och tänkte använda dem till kakdekorationer eller som ett roligt alternativ till rosett på en present. Jag tog även bort de streckade linjerna i mitten och gjorde ett tårtpapper som jag placerade under tårtan och även konfetti.

Ja, även konfettin, i dess lilla storlek, har vågiga kanter! :)



För att sätta fast dessa, vek jag alla utskurna cirklar på hälften, vid den streckade linjen. Det motiv jag ville skulle synas vek jag inåt. Limma på ena sidan av det första motivet.



Placera det andra motivet ovanpå den första, var noggrann så ytterkanterna ligger ovanpå varandra. Upprepa detta tills du har alla motiv fastlimmade med varandra. Till sist sätter du fast lim på den första och den sista cirkeln och trycker ihop. Snygga till "bollen" genom att sära på "vingarna".

Om du gör en girlang så tänk på att placera snöret i mitten innan du stänger ihop motivet. Tänker du använda motivet till att sätta fast på ett paket så hoppar du över det sista steget och istället limmar fast de två sidorna direkt på presenten.



Hoppas du hittar på fler kreativa alster med ditt gratismotiv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0