Heat Transfer Starter Kit

Jag fortsätter på fredagens bana med temat Heat Transfer Kit - dagens inlägg borde egentligen ha kommit före fredagens inlägg men så blev det alltså inte...

Denna gång tänkte jag visa vad som ingår i paketet när du öppnar lådan. Undrar du över hur du får fler motiv, klicka på mitt konto, har du inte satt upp ett konto ännu så är det enkelt: klicka bara på free account i Silhouettes online butik.

OK, vi går tillbaka till att ladda ner motiv. Under mitt konto klickar du på knappen som heter "Redeem Promotional Download Card". Klicka sedan på "Apply Card". Nu kommer du automatiskt till stället där du kommer att kunna ladda ner motiv.




Nu när du har laddat ner motiven till ditt bibliotek i Silhouette Studios markerar du helt enkelt motivet som du vill använda. Jag använder mig av golfmotivet på det här projektet. Jag har importerat det till Studios och sedan gjort om storleken så det passar projektet.




Eftersom detta är värmetransfer som måste vi markera motivet och sedan spegelvända motivet eller som det heter i Silhouette Studios: vänd motsols (Flip Horizontally) så blir motivet vänt rätt väg när det är utskuret och värmt med strykjärn.


Nästa steg är att ladda värmetransferarket i din Silhouette: det plastiga transferpappret ska ligga neråt i maskinen och skär sedan ut ditt motiv.


När motivet är utskuret är det dags att ta bort den överflödiga värmetransfern som du kan använda till annat projekt. Dra bort den negativa utrymmet runt motivet, så bara motivet är kvar.




I kitet finns även en "hook tool" som är perfekt att använda till att ta bort små delar ut motiven.


Placera motivet med det plastiga transferpappret uppåt. Lägg en stryktrasa i bomull ovanpå och värm fast ditt motiv. Du måste värma motivet i 45 sekunder på varje ställe för att det ska fastna. Upprepa tills hela motivet sitter fast på projektet. Tänk på att transferpappret måste svalna helt innan du tar bort det från motivet och projektet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0