Monsterskylt

Idag kommer jag att visa hur man gör en skylt i form av ett monster. Jag har använt mig av min Cameo till mitt projekt men det går lika bra att använda Silhouetten till detta.

Jag började med monstermotivet och ändrade storleken till ungefär 8.5" vid (ca 21.5 cm). Använder du dig av Silhouetten så behöver du dra ner storleken på motivet något. Jag frigör hela motivet (ungroup) och sprider ut motivet på arbetsytan. Jag gör detta för att kunna använda slice verktyget för att ta bort benen från monstret.


Sen importerade jag de båda motiven Knock if you dare och kugghjulsbordern och ändrade storleken på kugghjulsbordern så den blev 12". Nu är jag redo att skära ut alla delar.

Som du kan se så använder jag mig av 7 stycken olika papper som matchar varandra och motivet. Jag använde mig av mönstrat papper för monstrets kropp och till bakgrunden på skylten.

(ser du hur mycket jag älskar min skärmatta? Hur mycket som helst!)

Nu är det enkelt, limma ihop de olika delarna och placera det på bakgrundspappret som jag visar nedan. Jag la även till lite glitter och naturligtvis lite tyll, som är min favorit. Vad vore en monsterskylt utan lite tyll... hahahaha?! Skylten passade perfekt på vår ytterdörr när det var Halloween och den passar lika bra på barnens dörr till deras rum.

Jag använde mig av följande motiv:

monster_one_eyed_C20091116132849_19210
knock_if_you_dare_C01145_19547
gears_border_C00420_20387

PS. Vet du om att du även kan hitta en hel bunt med Silhouette inspiration på Pinterest?


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för en inspirerande blogg, jag har en gammal silhouette, och undrar om det fungerar att skriva ut i skrivaren först och sen skära ut i silhouetten, som jag ser att du har gjort, eller behöver man en nyare variant??

2011-11-08 @ 14:14:44
URL: http://pysselanna.blogg.se/
Postat av: Richard



Hej!

Det beror på vilken Silhouette du har. Det fungerar på Silhouette SD, som har Print & Cut

2011-11-22 @ 11:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0