Fylla sidan

Jag vet inte om du har sett det men vi har just släppt en ny uppdatering till Silhouette Studio som ger dig några riktigt bra nyheter. En av dem är är möjligheten att fylla en hel sida med ett och samma motiv.

Jag ska ge ett exempel: mitt äldsta barn fyller 8 i nästa vecka och jag behöver göra några inbjudningar som ska skickas till vännerna. Jag har ett motiv som jag vill använda mig på alla inbjudningen och därför vill jag fylla ett helt papper med dem och sedan skära ut.

Förut var jag tvungen att manuellt arrangera motiven men nu behöver jag bara markera motivet och sedan trycka på en knapp och POFF! Där är de perfekt arrangerade på sidan. Titta!

Här har jag redan lagt till mina markeringar (registration marks) och är redo att importera och fylla upp sidan med mitt motiv.



Nu när jag har mitt motiv på skärmen, där jag vill att Silhouetten ska börja skära, väljer jag kopieringsknappen (replicate) i det övre högra verktygsfältet. Som du kan se längst ner så finns det en knapp som säger fyll sidan (fill page).



Klicka på knappen och TITTA! Din sida är fylld! Väldigt enkelt och otroligt smidigt!



Så här blev projektet när det var klart. Å så jag älskar min Silhouette! Inbjudningarna blev precis som jag ville ha dem!



Jag har använt följande motiv:
7-9_birthday_cutout_tags_-_toppers_C00685_21585
cute_scallop_border_C00605_20509

Typsnitt jag använt:
Cheri
Hopscotch


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0