Free Shape of the Week

3d_fanned_flower_C03086_1

Förra helgen hade jag några vänner hos mig och naturligtvis passade vi på att pyssla, vilket alltid är lika kul. Som vanligt diskuterade vi en bunt olika saker och jag tog upp frågan: "Hur tidigt är för tidigt att dekorera inför Alla Hjärtans Dag?" Jag tror att vi kom fram till att det är ok att börja med Alla Hjärtans Dags dekorationerna när alla juldekorationer har tagits bort. Inom mig skrek jag av lycka YAY! Jag tycker att mitt hus känns mer som "hemma" när jag har dekorerat det inför en högtid. Så - låt oss börja dekorera! *ler*

Jag använde denna veckas gratis motiv för att ska en kärleksbanner. Jag ser fram emot att få se hur det ser ut när den hänger över spegeln i mitt vardagsrum.



För att göra bannern så tog jag gratis motivet och lade till skriv ut och skär funktionen (print and cut) och skar ut en cirkel som jag ville ha i mitten av varje blomma. Sen använde jag limpistol för att sätta fast dem på en canvas vimpel (efter lite trixande med att fixa vimplar så kom jag på att jag skulle skära ut en vimpel i vinyl som mall). När alla blommor var på plats limmade jag fast en sträng av juteväv bakom varje vimpel och band även ihop dem med lite tyll som blev pricken över i:et.

Här kommer lite snabba tips för att montera ihop ditt gratis motiv:

Vik ihop cirklarna med hjälp av bigarlinjerna tills de ser ut så här:



Limma fast i mitten av baksidan på varje del.

Gör alla 15 delar exakt likadana, sätt fast dem på den större cirkeln, sida vid sida.



Det färdiga motivet ska se ut så här:



Motivet är riktigt användbart och kan användas på bl a kort, layouter och altrade saker. Hoppas du gillar ditt nya motiv!

Motiven jag använt till min kärleksbanner är:
set_of_3_tagsbanners_C00083_24282
nested_heart_circle_scallop_C01373_20509


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0