Ladda 9" media i Silhouette Cameo

Leveranserna av Cameomaskinerna är i full gång och det är många som har fått sina maskiner levererade, har packat upp dem och börjat använda dem för fullt.

Jag tycker därför att det är en bra idé att visa hur man enkelt kan ladda 9" media i Cameon. Till att börja med så skapar jag mitt motiv i programvaran Silhouette Studio och därefter är det dags att förbereda att skära ut i 9" frostad vinyl. Ändra utskriftsformatet från standard 12" till letter size.



När detta är gjort behöver du välja valet av skärinställning. Jag valde vinyl eftersom jag ska skära i den frostade vinylen.



Nu måste de vita kugghjulen flyttas till rätt läge.



Detta görs genom att frigöra det blå handtaget på vänstra sidan så den pekar neråt.



Snurra det högra vita kugghjulet och styr den mot 9" hacket. Dessa är inte uppmärkta men det är det andra hacket från vänster.



Nu är jag redo att ladda vinylen. Ändra inställningarna på LCD skärmen för att ladda media. Klicka sedan på sänd i programvaran för att skära ut motivet.



Nu börjar det roliga med att slutföra projektet: rensa, överför och slutföra. Voila!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0